U bent hier: Home >> Nieuws >> 10 tips voor betere interactie op Facebook

10 TIPS VOOR BETERE INTERACTIE OP FACEBOOK

30 januari 2013
Facebook is bij uitstek het grootste social media platform is ons land en wordt dan ook het meest gebruikt door Nederlandse bedrijven om te communiceren met hun doelgroep.

Hoewel Twitter en Youtube ook erg groot zijn in Nederland heeft Facebook een marketing ecosysteem dat multimedia rijk en breed is. Facebook biedt tal van apps aan die bedrijven kunnen helpen met marketing op de site.

Ookal voelt het of Facebook al jarenlang een deel is van ons leven, moet worden opgemerkt dat Facebook "Pagina's" voor bedrijven pas drie jaar bestaan.

Bedrijven zijn nog steeds aan het leren wat de meest effectieve tactieken zijn om meer betrokkenheid op Facebook te krijgen. De vragen die vaak worden gesteld zijn:
  1. Hoe vaak moeten we iets plaatsen? 
  2. Wat voor soort berichten laat mensen participeren? 
  3. Wanneer publiceren we wall updates? 

Onderzoek van Buddy Media onthult verschillende manieren om de meest effectieve inzet voor retailers te creëren bij de interactie met hun fans op Facebook. Een aantal interessante bevindingen van dit onderzoek zullen we belichten om het succes van uw Facebook-marketing te verhogen. Hoewel dit onderzoek werd gedaan aan de hand van een analyse van de betrokkenheid van gebruikers uit de top 100 Facebook-pagina retailers in een periode van 6 maanden in 2011, kan een deel van de lessen toegepast worden op een breed scala zakelijke categorieën.


Hier zijn de bevindingen van het onderzoek.

1. Beste tijd om te posten op Facebook
De analyse toonde aan dat de beste tijden om te posten tijden zijn wanneer fans niet aan het werk zijn en tussen de uren 20:00 en 07:00 uur. Dus om uw "likes" en "reacties", te verhogen plaats berichten niet tijdens kantooruren.

beste tijd om te posten op Facebook 


2. Beste dag om content te plaatsen op Facebook

De meeste van de onderzochte merken plaatste regelmatig door de hele week. Ter verbetering van betrokkenheid is het het beste om berichten te plaatsen op woensdag en zondag.

De beste dag om berichten te plaatsen op Facebook


3. Hoe vaak moet je een bericht plaatsen?
Het onderzoek toonde aan dat de kwaliteit, niet de kwantiteit telt bij het plaatsen van berichten. Een of twee berichten per dag ontvangen 32% meer "likes" en 73% meer reacties in vergelijking met het plaatsen van 3 of meer berichten per dag.

Hoe vaak moet je een bericht plaatsen


4. Meest effectieve wekelijkse berichtfrequentie
Overspoel de nieuwsfeeds van je gebruikers niet door heel erg veel te plaatsen per week. Een tot vier berichten plaatsen per week resulteert in 71% hogere gebruikersbetrokkenheid dan vijf of meer berichten in een bepaalde week voor retail merken.

meest effectieve wekelijkse berichtfrequentie 


5. Lengte van de berichten
Prikbord berichten van minder dan 80 karakters krijgen 66% hogere betrokkenheid dan langere berichten. Zeer beknopte berichten (tussen 1 en 40 karakters) genereren de hoogste betrokkenheid. Slechts 5% van alle prikbord berichten zijn minder dan 40 tekens lang, ook al hebben deze 86% hogere betrokkenheid.

lengte van berichten


6. Facebook bericht-inhoud
Om een dialoog met de fans te beginnen moet je vragen stellen. Hoewel prikbord berichten met vragen over het algemeen iets lagere betrokkenheid van gebruikers (likes en reacties) ontvangen, genereert dit type berichten meer dan de dubbele hoeveelheid aan reacties dan berichten zonder vraag.

Merken die met fans willen praten of meer reacties willen moeten berichten met een vraag plaatsen.

Facebook bericht inhoud 


7. Facebook bericht structuur
Een van de meest onderbenutte technieken is een van de meest boeiende. Uit gegevens blijkt dat berichten waarin de fans zelf de open ruimte kunnen invullen (bijvoorbeeld Ik hou van .....) negen keer meer reacties uitlokken dan berichten die deze techniek niet gebruiken. De data ondersteunt dat dit een bewezen unieke strategie is in de retail industrie, maar slechts 1% gebruikt dit.

facebook bericht structuur 


8. Kernwoorden voor Facebook
Als het gaat om aanbiedingen, willen fans eenvoudige acties. De top tien sales trefwoorden werden geanalyseerd om te bepalen welke de meeste betrokkenheid ontvangen van gebruikers.

Uit de gegevens blijkt dat de retail merkberichten met de verkoop trefwoorden "€ korting" en "coupon" de meeste betrokkenheid genereren. Berichten met "€ korting" krijgen een 55% hogere betrokkenheidsgraad van gebruikers, gevolgd door berichten met het woord "coupon ', deze ligt 39% boven het gemiddelde. Populaire verkoop trefwoorden, zoals "uitverkoop" en "% korting," krijgen de laagste betrokkenheid.

Facebook kernwoorden 


9. Coupon
Fans houden van coupons. Maar laat fans niet hun eigen korting uitrekenen. Uit de gegevens blijkt dat "€ korting" aanbiedingen tweemaal zo effectief zijn als "% korting" voor de retail-industrie. Zelfs kleine "€ korting" kortingen (minder dan €10) ontvangen 17% hogere betrokkenheid dan "% korting" promoties, het blijkt dat de fans euro kortingen boven procentuele kortingen verkiezen, zelfs als de werkelijke korting klein is.

Couponcodes Facebook 

10. Houd berichten eenvoudig
Terwijl interessante inhoud kan worden toegevoegd aan alle berichten in de vorm van links, foto's en video's, blijkt uit de gegevens dat simpele berichten de meeste betrokkenheid opleveren. De twee meest effectieve vormen van berichten bevatten een enkele foto of gebruiken alleen woorden. Status-only berichten (berichten met alleen woorden) ontvangen een 94% hogere deelname dan gemiddeld.

Vermijd ingewikkelde berichten, zoals die met links en miniatuurafbeeldingen van foto's.

eenvoudige berichten

Bron
 
Terug naar overzicht nieuws
BRAINADS TWEETS
 
BRAINADS WERKT SUCCESVOL VOOR O.A.