U bent hier: Home >> Nieuws >> Google Adwords Enhanced campaigns

GOOGLE ADWORDS ENHANCED CAMPAIGNS

07 februari 2013
Er werd een weekje geheimzinnig gedaan maar gister was dan de lancering van de nieuwe target mogelijkheden van Google Adwords. Benjamin Faes van Google Europe heeft het ons uitgelegd.

Het was al mogelijk om je campagne te targetten op mobiele apparaten, tijd of locatie binnen de campagne instellingen. Maar nu kan je deze target methodes inzetten per zoekwoord. Binnen het zoeknetwerk kan er binnenkort (volledig beschikbaar vanaf midden 2013) gekozen worden om “geoptimaliseerde campagnes” te maken. Deze “enhanced campaigns” zoals Google ze gedoopt heeft kunnen het gat tussen verschillende apparaten kleiner maken. Recent onderzoek wijst uit dat 90% van de multi device users tussen verschillende schermen schakelen om een taak te volbrengen. Denk hierbij aan PCs, laptops, tablets & smartphones; de grens tussen deze devices wordt steeds maar dunner.

Als voorbeeld neemt Google een pizzeria. Deze pizzeria wil misschien om 12 uur ‘s middags op de pc een advertentie laten zien met de menukaart, bezorgtijden of een link naar direct bestellen. Maar dezelfde pizzeria wil ’s avond om 7 uur als iemand in de buurt is van het restaurant liever een click to call functie of een vestiging zoeker functie laten zien. Locaties, tijd en apparaat opties worden steeds belangrijker om de juiste advertentie te kunnen laten zien.

Met “enhanced campaigns” hoef je niet langer verschillende campagnes per locatie of apparaat te maken maar kan je dit onderscheid onder 1 dak maken.




De drie belangrijkste nieuwe functies zijn:

1. Marketing tool voor meerdere apparaten

Mensen hebben een steeds grotere behoefte aan zoekresultaten die relevant zijn voor de context waarin ze zoeken. Denk hierbij aan tijd, plaats en apparaat. Enhanced campaigns kunnen in deze behoeftes voorzien. Verschillende biedingen voor locaties en apparaat behoren tot de mogelijkheden.

2. Slimmere advertentie geoptimaliseerd voor verschillende contexten

Mensen onderweg of in de buurt van je winkel hebben andere behoeftes dan iemand die aan zijn bureau zit. Met de enhanced campaigns kan je verschillende advertentieteksten, sitelinks en extensies gebruiken, zonder dat je voor iedere combinatie van apparaat, locatie en tijd een eigen campagne hoeft te maken.

3. Geavanceerde rapportages voor de nieuwe conversietypes

Door deze nieuwe technieken kunnen mensen actie ondernemen op een nieuwe manier. Potentiele klanten zien je advertentie, downloaden je app of bellen je direct. Het was altijd lastig om gemakkelijk verschillende campagnes te meten en te vergelijken maar in de vernieuwde Adwords rapportages is het gemakkelijk te zien hoeveel belletjes, app downloads en conversies je hebt behaald.

Uitrol Google Adwords Enhanced campaigns

Google is begonnen met het uitrollen van Enhanced campaigns en zal in de komende weken voor iedereen beschikbaar worden. Midden 2013 zal de uitrol voltooid zijn.

enhanced campaigns
 
Terug naar overzicht nieuws
BRAINADS TWEETS
 
BRAINADS WERKT SUCCESVOL VOOR O.A.