ADWORDS BIEDT EEN NIEUWE SEGMENTATIERAPPORTAGE
Google Adwords heeft een nieuwe segmentatierapportage. Deze segmentatierapportage geeft de gebruiker de mogelijkheid om de statistieken te laten zien op basis van de plaatsing van de advertentie. Hierdoor is het makkelijker te analyseren of je campagne nu beter presteert boven de organische resultaten of aan de zijkant van de zoekresultaten.
Voor de diverse rapportagevormen die Adwords heeft gekregen in de afgelopen maanden is dit één van de eerste wijzigingen in lange tijd die direct resultaten over de advertenties tonen.
Binnen de Adwords interface kunnen de segmentatierapportages op campagne-, advertentiegroep-, keyword- en op advertentieniveau worden weergegeven. De rapportage laat zowel het zoeknetwerk als displaynetwerk en de zoekpartners zien.
Eerst kon je door je zichtbaarheid en gemiddelde posities te analyseren vaak een heel eind komen om te zien wat het beste resultaat opleverde. Maar de positie 1 t/m 3 hield zowel top advertenties als zij-advertenties in dus het was moeilijk te bewijzen wat nu het beste scoorde. Voor de iedere campagne is het verschillend of nu de top- of de zij-advertenties beter scoren maar je hebt i.i.g. statistieken die aangeven waar ze daadwerkelijk hebben gestaan en hebben gedaan.
Naast de top- versus zij-advertenties segmentatierapportage kan er op meerdere manieren segmentatie worden toegepast. Je kan bijvoorbeeld op netwerk, datum, kliktype, apparaat en experiment segmenteren.