SITELINKS OP MEERDERE ZOEKRESULTATEN
21 mei 2009
Sitelinks de meeste mensen kennen ze wel, de links die vertoond worden onder het zoekresultaat van jouw website. Deze links..Sitelinks de meeste mensen kennen ze wel, de links die vertoond worden onder het zoekresultaat van jouw website. Deze links brengen de bezoeker direct naar specifieke pagina’s / categorieen in de site. De sitelinks zijn vooral voor grote en complexe websites erg handig en komen dan ook het meeste voor bij deze sites. Een ander voordeel is dat deze sitelinks een overzicht van populaire onderdelen van je site tonen.
Deze sitelinks op 1 lijn hebben dezelfde voordelen als de sitelinks op 2 kolommen alleen dan op een kleinere schaal. Ze geven de bezoeker relevante subpagina’s en een idee waar de site over gaat. Op deze manier kan de bezoeker zelfs de zoekresultaten met elkaar vergelijken zonder te klikken, wat een meerwaarde geeft aan de zoekresulaten. Zoals de meeste zoekresulaten bij Google worden ook sitelinks algoritmisch gegenereerd en de keuze in wanneer en welke sitelinks worden getoond zijn volledig gebaseerd op het voordeel voor de bezoeker.
Terug naar overzicht nieuws
Maximaal 4 sitelinks per zoekresultaat
Tot vorige week verschenen er alleen sitelinks op de website die bovenaan de zoekresultaten stond en daardoor kon er maar een website per zoekterm sitelinks hebben. Google gaat de sitelinks vertoningen nu verbeteren. Een enkele rij met sitelinks kan worden vertoond bij de zoekresultaten die zelfs niet op de eerste positie hoeven te staan. Dit betekent dat meerdere zoekresultaten sitelinks kunnen hebben. Maximaal 4 sitelinks kunnen er boven de pagina URL vertoond worden.Deze sitelinks op 1 lijn hebben dezelfde voordelen als de sitelinks op 2 kolommen alleen dan op een kleinere schaal. Ze geven de bezoeker relevante subpagina’s en een idee waar de site over gaat. Op deze manier kan de bezoeker zelfs de zoekresultaten met elkaar vergelijken zonder te klikken, wat een meerwaarde geeft aan de zoekresulaten. Zoals de meeste zoekresulaten bij Google worden ook sitelinks algoritmisch gegenereerd en de keuze in wanneer en welke sitelinks worden getoond zijn volledig gebaseerd op het voordeel voor de bezoeker.